Jump to content
World Warfare
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

2nd World Warfare Q&A- New Patch


Peter
 Share

Recommended Posts

Q&A of the New Version

Replies to recent hot topics of the New Version---by Designer Steven

World Warfare Designer Steven is a military and WW2 fan, a friend of Peter and Jane. And all of them have been playing this game with other players the whole time and collecting players' feedback by themselves. 

Q: Why did you design the Tech Tree? Will it make the gap between experienced players and new players bigger and bigger? 

A: The essential function of Tech Tree is to allow players to unlock more and more advanced armaments by completing battlefields. This will also be one of their goals to compete in different battles. Of course it will result in using different combination of units. But when compared to armaments at early stage, advanced armaments only offer more fun and are not superior to early armaments in attributes. So there is no need to worry about the gap. Besides, when the first battlefield is complete, players can unlock most of basic armaments, which is enough to handle most battles moving forward. The differences of certain armaments between experienced players and new players won't result in one-side battle. 

Q: Isn't it too hard to get Blueprint? It's almost impossible to get one from domestic affairs!

A:Blueprint is aimed at distinguishing the speed of unlocking armaments in tech between active and inactive players. We prefer active players to get more blueprints. It's surely unfair if active players are experiencing the same with inactive players. But now it seems to have developed into a gambling and clicking game. We are trying to adjust it! 

Q: Why is domestic affair so frequent? I don't like clicking bubbles all the time.

A: Considering that players want to get more resources, we made this system. Players can get resources by expanding his territory and being online for longer time. Then they will get more domestic affairs within his territory. But in fact, players' time is limited and there is too little. We have been trying to adjust this system to make it less frequent but players with larger territory and longer online time will benefit more from it.

Q: Why did you introduce a new map in this new version?

A: On previous map, players of different factions would be distributed all over the map evenly. To be honest that was very dull. What players were chasing were no more than victory points and ranking. It had nothing to do with map itself. That is far from what we want. So we designed new map. On the new map players will be distributed all over the outer ring and will gradually get closer to the center part. In the center part located the Gold Mine, which offers the main way to get gold- one of the most important resources on battlefield.

Q: Why do we need to gain gold on map?

A: Our original intention has never changed, which is to allow players to gain benefits by their efforts. On the new map, only by getting over countless difficulties and penetrating to the center part, one faction can capture the Faction Gold Mine. The experienced players from one faction can rapidly penetrate to the center part, but only with the consistent support from his faction. In this way, everyone has his own obligation and all of them can benefit from the cooperation. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Peter unfeatured, featured and unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...